Po wizycie u mechanika nowe wieścio paleniu TDI na gorąco

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jachu
    Drive
    • 2006
    • 78

    Po wizycie u mechanika nowe wieścio paleniu TDI na gorąco

    fiat 126p, opel kadet 1983 r, fiat 126p, ford sierra 2.0 dohc, maluch elegant, ford escort 1.6 zetec gaz, opel astra II 2.0 dtl/aż 82 żrebaki pod maską-to było coś!!!/ i aktualnie octavia tdi agr po lekkim sofcie.

    nie licze służbowych.
    pozdrawiam

    Jachu
    www.pdaclub.pl
  • Chudy
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2005
    • 129

    #2
    Po wizycie u mechanika nowe wieścio paleniu TDI na gorąco

    Wczoraj pojechałem wymienić filtr paliwa w mojej Octavce i przyokazji popytałem o inne sprawy. Zdaniem mechanika palenie słabe na gorąco jest przyczyną niewystarczającej prędkości obrotowej rozrusznika, mam octe z 2000 1.9 ARG. Powiedzial że w tych rocznikach oraz do roku 2002 były stosowano gówniane rozruszniki. Po roku 2002 usterka albo raczej niedomaganie zsoatało usunięte i Octy z tymi rozrusznikami pala na dotyk, powiedział tez ciekawą rzecz że Octa na ciepło odpali zawsze po 6 obrotach wału i to jest standard.
    W związku z tym poszukuje takowego rozruszkina a ściśle do Octy z min. 2002 a najlepiej 2003 z silnikiem 1.9TDI 110KM. Jaki jest nr fabryczny tego rozrusznika i jakie były stosowanie (chodzi mi o firmę bosch czy Valeo)
    Druga kwestia gdzie kupic najlepiej po przystepnych cenach wszystkie gumy, odboje itp. do amortyzatorów i wachaczy?
    Jakie amortyzatory polecacie na przód do Octy kombi?

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Zeby nie ta wymiana sprawnego rozrusznika nie wyszla drozej, niz korekta programu sterujacego silnikiem
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • tmw
        Ambiente
        • 2005
        • 122

        #4
        Zamieszczone przez Maicroft
        Zeby nie ta wymiana sprawnego rozrusznika nie wyszla drozej, niz korekta programu sterujacego silnikiem
        Ta korekta to jakis patch wygrywany w ASO ? Bo w moim BKD mam to samo - co prawda jakos dlugo nie kreci ale roznica jest.
        PZDR
        Tomek

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          tmw, ASO to mowi w silnikach na pompie, zeby wymienic pompe wtryskowa i zawsze pomaga, ale cena zabija

          U Ciebie to chyba TTTM. Nie wiem czemu, ale juz w wielu miejscach slyszalem, ze wlasnie PD nie pali na dotyk, tylko trzeba przytrzymać ciut dluzej. Tez to zauwazylem w OII, obojetne czy cieply czy zimny, to zapala inaczej niz OI. A ASO w przypadku OII to sadze, ze nic nie wymysli.
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • jaro4444
            Rider
            • 2006
            • 508

            #6
            Zmiana dawki rozruchowej w ciepłym silniku to standard u dobrego tunera. Widziałem wizualizacje mapy wtrysków (wyglada jak schody - czym większa temperatura tym większe obroty wału potrzebne dla pierwszej dawki wtrysku) i przy 90*C silnik musiał mieć chyba ok 300 obr/min by podało pierwszą dawkę. Po zmianie wartości silnik pali od najmniejszego dotknięcia.
            Był czarny Leon jest Superb 2.0 CFGB+

            Komentarz

            • mariobros
              Rider
              S_OCP Member
              • 2005
              • 551

              #7
              Zamieszczone przez Maicroft
              ale juz w wielu miejscach slyszalem, ze wlasnie PD nie pali na dotyk, tylko trzeba przytrzymać ciut dluzej
              Dziwne... Jeśli chodzi o moje byłe 1.9TDI z O2, palił zawsze na dotyk... A to przecież PD był...
              Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
              Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...

              Komentarz

              • tmw
                Ambiente
                • 2005
                • 122

                #8
                Maicroft, thx. Z ciekawosci dzis zapytam w ASO.
                PZDR
                Tomek

                Komentarz

                • Chudy
                  Ambiente
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 129

                  #9
                  oki to co radzicie wymiwniac ten rozrusznik czy nie alebo gdzie w okolicach gorzowa moge zmienić dawkę rozruchową i jakie sa tego koszty?

                  Komentarz

                  • huwe
                    Elegance
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 976

                    #10
                    jak rozumiem to na zimnym pali od kopa. więc daj sobie spokój z wymianą rozrusznika. facet pewnie miał gdzieś ostatnio taki przypał z padniętym rozruchem, a teraz stosuje teorię do ogółu. dawka rozruchowa. było to ładnie na forum opisywane. możesz ewentualnie sprawdzić jeszcze jak tam się ma akumulator.
                    Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                    Komentarz

                    • Chudy
                      Ambiente
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 129

                      #11
                      Akumulator mam nowy (może pół roku) BOSCH SILVER
                      Mechanik jest z ASO w Gorzowie ale naprawia samochody wszystkim moim znajomym i różne nie tylko Skody, a o tym rozruszniku to przyznał się sam producent na szkoleniu ze jest kicha, twierdził że to przypadłość początkowych Octavii (ten rozrusznik) i po założeniu innego z nowszego modelu po 2002r będzie zdecydowanie lepiej.
                      Co do dawki rozruchowej myśle o tym, ale to teraz może byc tak że zmienie rozrusznik (koszt ok 300zł)i nic się nie zmieni a wywale ok 600-800Zł za zwięksszenie dawki i tez może sie nie zmienić bo okaże się że to coś innego.
                      Jestem w kropce :?:
                      Czekam na Wasze opinie i zalecenia

                      a Tak przy okazji jaki był montowany rozrusznik po 2002 roku (nr fabryczny i producent) bo nieiwem co mam szukać, w etce do tego rocznika i silnika jest pełno tych roruszników i który wybrać??

                      Komentarz

                      • Alberto
                        Ambiente
                        • 2006
                        • 202

                        #12
                        w 1,9 TDi - 66 kW montowane były dwa typy rozruszników bosch lub valeo o mocy 1,8 bądź 2,0 kW. Może rzeczywiście masz ten słabszy mocowo ale czy różnica byłaby rzeczywiście zauważalna.

                        Komentarz

                        • Chudy
                          Ambiente
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 129

                          #13
                          to może znaczie oznaczenia rozruszników dla danego silnika ?ściśle 1.9 TDi 110KM po 2002r

                          Komentarz

                          • Purchawa
                            Admin
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 8007

                            #14
                            Zamieszczone przez Chudy
                            to może znaczie oznaczenia rozruszników dla danego silnika ?ściśle 1.9 TDi 110KM po 2002r
                            Ja u siebie mialem Valeo - 02A 911 024 B
                            "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                            Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                            STOP ECO-TERRORISM!

                            Komentarz

                            • Chudy
                              Ambiente
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 129

                              #15
                              oki to jak podjadę do mechanika to niech takiego szuka ale w ETCE nie mogłem go znaleźć i jest to 1,8 czy 2.o KW.
                              Jaki lepiej założyć?

                              Komentarz

                              • artsze
                                Classic
                                • 2007
                                • 20

                                #16
                                Miałem ten sam problem z tzw. uruchomieniem silnika AGR, jak był gorący. Może problem to zbyt dużo powiedziane ale trzeba było pokręcić kilka sekund. Problem pojawił się przy przebiegu około 175 tkm, pomimo licznych prób w ASO Skody i VW w poznaniu, mechanicy a raczej serwisy nie potrafiły sobie poradzić.
                                Kolejne diagnozy to :
                                - uszkodzony czujnik temperatury (wymieniony tzw. czterostykowy)
                                - uszkodzona pompa wtryskowa !!! (zalecali regeneracje, bądź wymianę na nową)
                                - wymiana filtra paliwa, powietrza ( choć wymieniałem regularnie)
                                - pojawiła się propozycja wymiany - naprawy rozrusznika
                                No właśnie tylko wszędzie by wymieniali, ale nie byli pewni czy to pomoże!
                                Przy wymianie oleju i filtrów przy przebiegu 200 tkm. , w nie autoryzowanym warsztacie Skody w Poznaniu, szef stwierdził iż rozwiąże ten problem. Było już u niego kilku właścicieli AGR-ów, którym pomógł.
                                Powiedział, że będzie to kosztowało około 200 zł, a problem z odpalaniem na ciepło zniknie.
                                Jak mówił, tak zrobił i pali na cyknięcie (dał oczywiście gwarancję na swoją usługę)

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #17
                                  artsze, Ale nie powiedzial co zrobil

                                  A auto przypadkiem nie pali teraz wiecej?? Bo znam metode z silnikow 2,5tds gdzie wciska sie rezystor przed pompe i pompa mysli ze ma malo paliwa, wiec komp wysterowuje jej wieksza dawke rozruchowa
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • Chudy
                                    Ambiente
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 129

                                    #18
                                    no tak "artsze" tylko co takiego zrobił bo jestem przed tym krokiem?? podaj namiar do gościa to podjade.
                                    Auto nie pali więcej. Cały czas pali tak samo.

                                    Komentarz

                                    • artsze
                                      Classic
                                      • 2007
                                      • 20

                                      #19
                                      Spalanie jak było na poziomie średnim 5,7-6,4 miasto oraz trasa (z klimą) tak też zostało.
                                      Nie powiedział co zobił, ale jak wspomniałem wcześniej dał gwarancję.
                                      Pomimo wielokrotnych prób wcześniej ASO nic nie zrobiło. I owa wymiana pompy wtryskowej, rozrusznika i tak by się okazała zbyteczna.

                                      Komentarz

                                      • daneczek76
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 3642
                                        • Toyota

                                        #20
                                        Zamieszczone przez artsze
                                        Było już u niego kilku właścicieli AGR-ów, którym pomógł.
                                        Powiedział, że będzie to kosztowało około 200 zł, a problem z odpalaniem na ciepło zniknie.
                                        Jak mówił, tak zrobił i pali na cyknięcie (dał oczywiście gwarancję na swoją usługę)
                                        tajemniczy ten gośc ale co zrobił? Ja osobiście chciałbym wiedzieć za co zapłaciłem dokładnie.
                                        [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                        Komentarz

                                        • artsze
                                          Classic
                                          • 2007
                                          • 20

                                          #21
                                          Może też chciałbym dokładnie wiedzieć co zrobił. Ale jak pisalem bardzo długo nikt nie potrafił tej usterki usunąć!
                                          A umowa z nim była taka, że jak będzie wszystko ok ! to płacę !
                                          Natomiast jak nie zrobi to jego porażka i nie płacę!!

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #22
                                            Zamieszczone przez artsze
                                            I owa wymiana pompy wtryskowej,
                                            Jesli wymiana na nowa, to zalatwila by sprawe na kolejne 150kkm
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • Chudy
                                              Ambiente
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 129

                                              #23
                                              Pisałem do ARTSZE na pw o dokładny adres tego warsztatu
                                              CZEKAMY WSZYSCY Z NIECIERPLIWOŚCIĄ BO USTERKA DOTYCZY PRAWIE WSZYSTKICH TDI

                                              Chyba znalazłem :

                                              Kontakt
                                              "Skodex Motor" Mirosław Judecki
                                              60-463 Poznań, Obornicka 254 - woj. wielkopolskie
                                              tel. 061 822 11 95


                                              Dzisiaj dzwonie to dam znać czy to napewno to.

                                              Juz wszystko wiadomo!!!
                                              To jest ten adres wszystko sie zgadza.

                                              Gadałem z Gościem robia ta usterke bezproblemu i nic nie wymieniaja, to co mi powiedział to że jest to usterka elektryczna i tyle (bo nie będzie zdradzał co robią).
                                              - Auto trzeba zostawić na 3-4godzin
                                              - Koszty 200 zł +vat
                                              - Na wykonana usługe daja gwarancje 1rok
                                              - nie preferują przebywania na warsztacie. klient czeka w biurze ewentualnie na jakis moment może wejść nie może byc na warsztacie cały czas (bo przeszkadz)
                                              - lubia przypadki z którymi ASO nie umie sobie poradzić.

                                              Umówiłem się na 30 maj na 9.00

                                              Po wizycie napewno napisze jak to wyglądało.

                                              [ Dodano: Wto 14 Sie, 07 09:05 ]
                                              Juz po wizycie
                                              Jestem średnio zadowolony na początku było troche lepiej ale po miesiącu jest tak samo. Bedę niedługo jechała na poprawkę i nie popuszcze az nie bedzie palił na dotyk :evil: .
                                              Skasował 200zł zostawił syf pod maską - porozlewany płyn chłodniczy, ponioć coś sprawdzali i sie porolzewało (kazałem umyć silnik).
                                              Teraz jak pojadę powiem żeby sprawdzili kąt wtrysku i prędkość kręcenia rozrusznika. Nie wyjadę jak nie będzie zrobione.
                                              Podejrzewam że gościu poczyścił dolot i coś powmieszał przy czujniku temp. ale pewny nie jestem bo nie chcieli powiedzieć.

                                              po kolejnej wizycie zdam relacje co było tym razem.

                                              Komentarz

                                              Pracuję...